Google Ads vs Facebook Ads
Είναι σαφές πως η ηλεκτρονική διαφήμιση είναι σημαντική για τον σύγχρονο επιχειρηματία. Οι χρήστες του Internet έχουν ξεπεράσει τα 3 δισεκατομμύρια σε όλο τον κόσμο με το Facebook να έχει 2 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες και 1 τρισεκατομμύριο επισκέψεις το μήνα. Τόσο τα Google Ads όσο και η διαφημίσεις του Facebook αποτελούν σήμερα ισχυρά εργαλεία στο χώρο της ψηφιακής διαφήμισης και αν και φαίνεται πως λειτουργούν ανταγωνιστικά στην πραγματικότητα το ένα συμπληρώνει το άλλο. Οι περισσότερες επιχειρήσεις άλλωστε χρησιμοποιούν ταυτόχρονα και τις δύο πλατφόρμες για να επιτύχουν τη μέγιστη προβολή.
Η βασική διαφορά ανάμεσα στις δύο αυτές πλατφόρμες είναι η φιλοσοφία πίσω από τον τρόπο που θα εμφανιστεί η διαφήμιση. Στην περίπτωση των Google Ads οι πελάτες ψάχνουν για την επιχείρηση ενώ στην περίπτωση του Facebook η επιχείρηση ψάχνει τους πελάτες. Μέσω της διαφήμισης στη Google η επιχείρηση δίνει τη λύση σε μια ανάγκη που έχει ο πελάτης ενώ στην περίπτωση του Facebook δημιουργείται η ανάγκη.
Τα Google Ads είναι η μεγαλύτερη και δημοφιλέστερη Pay Per Click (PPC) διαφημιστική πλατφόρμα η οποία δίνει την δυνατότητα να διαφημιστείς με διάφορους τρόπους. Οι διαφημίσεις εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης στο google.com ή σε άλλους ιστότοπους μέσω των συνεργατών αναζήτησης ή του Δικτύου εμφάνισης της Google. Ο πυρήνας των Google Ads είναι το δίκτυο αναζήτησης, το οποίο επιτρέπει στους διαφημιζόμενους να προβάλλουν τις διαφημίσεις των επιχειρήσεων τους σε χρήστες που αναζητούν συγκεκριμένα προϊόντα ή υπηρεσίες. Οι λέξεις-κλειδιά αποτελούν το κέντρο λειτουργίας των διαφημίσεων με τις επιχειρήσεις να επιλέγουν λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με το προϊόν ή την επιχείρησή, έπειτα, όταν ένας χρήστης αναζητά ένα ερώτημα που σχετίζεται με τη λέξη-κλειδί, θα ενεργοποιηθεί μια διαφήμιση.
Οι διαφημίσεις του Facebook έχουν μεγαλύτερη δυσκολία καθώς η επιχείρηση αναζητά τους πελάτες. Οι πελάτες χρησιμοποιούν το Facebook για να διασκεδάσουν και να περάσουν την ώρα τους και κατά τη διάρκεια της πλοήγησής τους εμφανίζονται οι επιλεγμένες διαφημίσεις. Οι διαφημίσεις μέσω Facebook στηρίζονται στα λεγόμενα visuals όπως φωτογραφίες και βίντεο δίνουν τη δυνατότητα στόχευσης του κοινού με επιλογή συγκεκριμένων χαρακτηριστικών των χρηστών. Τα Facebook Ads στηρίζονται λοιπόν στα δημογραφικά χαρακτηριστικά του χρήστη και στη συσχέτισή τους με αυτά που προσφέρει η επιχείρηση. Οι διαφημίσεις σε αυτή την περίπτωση εμφανίζονται στη ροή νέων (Facebook και Instagram newsfeed) ή στη δεξιά στήλη του Facebook.
Κάθε διαφημιστικό δίκτυο έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα που εμφανίζονται στον ακόλουθο πίνακα:
Google Ads | Facebook Ads | |
Πλεονεκτήματα | Δυνατότητα αναζήτησης πελατών με διαφορετικούς τρόπους Διαφορετικού τύπου διαφημίσεις Κουπόνια δωρεάν διαφήμισης για λόγους προώθησης Μεγάλη ευελιξία στην τιμολόγηση (μπορούν π.χ. να αποκλειστούν λέξεις κλειδιά που δεν φέρνουν καλό αποτέλεσμα) Λεπτομερή παρακολούθηση της καμπάνιας Απευθύνεται σε αυτούς που έχουν εμφανίσει κάποιο ενδιαφέρον, αποτελούν δηλαδή εν δυνάμει πελάτες | Στόχευση του κοινού με ένα σύνολο από διαφορετικά κριτήρια. Χαμηλότερο κόστος διαφήμισης σε σχέση με τη Google (https://www.seerinteractive.com/blog/google-ads-vs-facebook-ads-whats-the-difference/) Επιτυχημένη ενσωμάτωση των διαφημίσεων με το περιεχόμενο Ευκολότερη πλατφόρμα διαχείρισης Χρήση εικόνων και βίντεο |
Μειονεκτήματα | Η στόχευση βασίζεται κυρίως σε λέξεις κλειδιά και σε έναν περιορισμένο αριθμό από δημογραφικούς παράγοντες Πολυπλοκότητα της πλατφόρμας σε σχέση με το Facebook Περιορισμένος χώρος για τη διαφήμιση | Απαιτείται δημιουργία εταιρικής σελίδας η οποία θα πρέπει να ενημερώνεται Χρονοβόρο καθώς απαιτεί παρακολούθηση Μια λάθος στρατηγική μπορεί να βλάψει την εικόνα της επιχείρησης |